Facebookov skandal s podacima: Kako će se odraziti na osiguranje?

Datum objave: 9.4.2018., 13:06
Skandal s prodajom podataka doveo je pod žestoke kritike Facebook, medijskog giganta i društvenu mrežu, te ga je istaknuo među glavne vijesti posljednjih tjedana. Ovaj tjedan otkriveno je da su podaci oko 87 milijuna korisnika Facebooka nepropisno podijeljeni s tvrtkom za političko savjetovanje Cambridge Analytica, te je taj broj daleko veći nego što se u početku mislilo, navodi BBC News.
U nastavku događanja, pokret #DeleteFacebook dobio je moment kada su korisnici otvorili oči i uvidjeli količinu podataka koje o njima prikuplja platforma te koji se potencijalno mogu podijeliti s drugima. No, kao i povećanje svijesti potrošača, skandal bi trebao poslužiti i kao poziv na buđenje tvrtkama kada je u pitanju rukovanje i zaštita podataka o kupcima, kaže glavna direktorica jednog osiguranja.

Već znamo da mnoge male tvrtke podcjenjuju svoje sigurnosne propuste u cyber sigurnosti: nova istraživanja iz tvrtke Insureon pokazala su da 82 posto vlasnika malih tvrtki navodi da ne osjećaju rizik od krađe/uništenja podataka. U istoj anketi, više od tri četvrtine reklo je da su imali kontrolu nad zaštitom od krađe/uništenja podataka, dok je 74 posto priznalo da nisu imali osiguranje od cyber odgovornosti - ukazujući na značajan nedostatak samokritičnosti.

"Mogu zamisliti da je većina malih poduzetnika, ako obraćaju pažnju na ono što se događa s Facebookom, vjerojatno zabrinuta za svoje osobne podatke, za razliku od njihovih poslovnih podataka", izjavio je Jeff Somers, predsjednik Insureona za Insurance Business. "Pretpostavljam da mnogi od njih ne razmišljaju o mogućem utjecaju na njihovo poslovanje", nastavio je.

Međutim, s obzirom da su pitanja privatnosti i sigurnosti podataka medijski veoma popraćena, svijest malih poduzetnika trebala bi se poboljšati, navodi Somers. "Nadajmo se da će ih to učiniti svjesnima da se takve stvari događaju... S „poštovanjem“ prema cyber napadima i osiguranju od cyber odgovornosti, no sve počinje sa svijesti i razumijevanjem da ste kao vlasnik male tvrtki u opasnosti. Zaista je važno da ljudi to razumiju", rekao je.

Prema riječima Somersa, postoji još mnogo prostora u industriji osiguranja kada je u pitanju razumijevanje problema oko cyber događaja.
"Mislim da postoji puno prostora za obrazovanje i izgradnju svijesti koje moramo učiniti kao zajednica da bismo pomogli vlasnicima malih tvrtki, kako bi shvatili da je to rizik i, iskreno, dio poslovanja danas. U mnogim slučajevima nije pitanje ako, već kada će se cyber napad dogoditi. To je vrsta poruke koju moramo prenijeti poslovnoj zajednici malih tvrtki. Baš kao što razmišljaju o drugim vrstama rizika, to mora biti jedna od stvari koja, prema njima, utječe na njihov cjelokupni plan osiguranja."