Pretvorimo prijetnje u prilike!

Datum objave: 23.11.2017., 10:33

Davor Debrecin, direktor agencije Svinaweb


Digitalno oglašavanje treba se uklopiti u cjelokupni marketinški miks poduzeća. Najvažnije je integrirati digitalni marketing s ostalim oblicima oglašavanja, odnosno i kroz offline marketing usmjeravati korisnike na web stranice i druge online medije. Tako se ostvaruje sinergijski efekt online i offline kanala.

Svinaweb je nastao tako što su Davor i Hrvoje, osnivači agencije Svinaweb, ujedno i najbolji prijatelji od prvog razreda osnovne, shvatili da većina poduzeća u Hrvatskoj nimalo ne iskorištava potencijale koje im nudi internet. Nije im bilo jasno kako većina poduzeća nema web stranicu, a kamoli da provode neke od strategija poput Google Adwordsa ili Facebook marketinga. To ih je inspiriralo da se bace na inoviranje procesa izrade web stranica i marketinških internet kampanja koji će omogućiti svim poduzećima da iskoriste potencijal interneta. Tako je i nastao naziv Svinaweb – ime koje je osmislila Davorova mama. U tim je ubrzo došao i Bruno, također prijatelj iz ranih dana, te su njih trojica uspjela izumiti nove procese izrade na temelju kojih je danas Svinaweb u mogućnosti izraditi sve što je jednom poduzeću potrebno kako bi zasjajilo na webu, uz manje troškove i kvalitetu koja je potrebna da ostvare svoje ciljeve i povećaju poslovanje. To su nazvali svojom Svinaweb metodologijom. Upravo ovako neformalno predstavila se na web stranicama tvrtka Svinaweb, s čijim direktorom Davorom Debrecinom razgovaramo o izazovima digitalnog marketinga i kako ih osiguratelji mogu preokrenuti u svoju korist.
Glavna prednost digitalnog marketinga je što nam omogućuje komunikaciju i s najvećom publikom, ali na individualan način, što povećava vjerojatnost postizanja marketinških ciljeva

Digitalna revolucija već cijelo desetljeće drastično mijenja industrije. Digitalizaciji se prilagođavaju poslovni procesi, proizvodi, znanja zaposlenika – sve će se morati u nekoj mjeri promijeniti. U kojoj mjeri smatrate da su financijske institucije, koje slove za konzervativniju industriju, spremne na sve to?
To je apsolutno točno. Digitalna disrupcija se ubrzava svakim danom. Iako nam se može činiti da smo se navikli na prvi val, zapravo tek slijedi prava revolucija. Razvoj umjetne inteligencije i sličnih tehnologija već danas upravlja našim životima, a još nismo ni zagrebali površinu. Taj se trend neće promijeniti, već će postajati sve snažnijim. Pojedinci i organizacije postaju ugroženi ovom silom i što se sporije prilagođavaju, to će biti teže izbjeći ove prijetnje. Financijske institucije čije su usluge pod znatnim “napadima” moraju reagirati brzo kako bi se prilagodile promjenama i pretvorile prijetnje u prilike za izgradnju novih konkurentskih prednosti. Najjednostavniji prvi korak je ulaganje u znanje, vještine i sposobnosti članova svoje organizacije koji tada mogu izraditi dobru digitalnu strategiju.

Koje su najizraženije specifičnosti digitalnog marketinga? Koje su njegove najveće prednosti?
Najizraženije specifičnosti digitalnog marketinga su mogućnost ciljanja svoje publike personaliziranim oglasima, kao i mogućnost praćenja i analize velikog broja podataka i troškovna učinkovitost. Glavna prednost je što nam omogućuje komunikaciju i s najvećom publikom, ali na individualan način, što povećava vjerojatnost postizanja marketinških ciljeva.

Ima li u Hrvatskoj dovoljno digitalnih stručnjaka?
Dovoljno digitalnih stručnjaka nema u cijelome svijetu, a kamoli u Hrvatskoj. Procjenjuje se da će do 2022. samo u SAD-u biti milijun radnih mjesta za koje neće biti dovoljno digitalnih stručnjaka. Smatram osobno i profesionalno da bi svaka osoba i organizacija trebala uložiti u svoje digitalno znanje. Smatram da ne postoji ništa drugo trenutno u svijetu, u što sam toliko siguran, da se isplati uložiti svoje resurse. Svatko tko bude razumio digitalne tehnologije, bit će u znatnoj prednosti u odnosu na sve ostale. Bez obzira što i kako radili, digitalne tehnologije će ili uništiti one koji se ne prilagode ili će omogućiti ostvarivanje nezamislivih ciljeva onima koji na vrijeme započnu s ulaganjem u znanje o digitalnim tehnologijama.

Zadnjih je godina evidentan porast ulaganja u online oglašavanje. No je li dovoljan? Koje su još sve neistražene mogućnosti koje digitalni marketing može pružiti?
Isključivo online oglašavanje nije nužno najbolja strategija, iako je to točno za većinu malih i srednjih poduzeća. Digitalno oglašavanje treba se uklopiti u cjelokupni marketinški miks poduzeća. Najvažnije je integrirati digitalni marketing s ostalim oblicima oglašavanja, odnosno i kroz offline marketing usmjeravati korisnike na web stranice i druge online medije. Tako se ostvaruje sinergijski efekt online i offline kanala.

Koliko je danas za poslovanje važna višekanalna komunikacija u prikupljanju informacija (web, e-mail, Facebook, Twitter, zastupnik), ali i kupnji osiguranja?
Iznimno je važna. Svaki korisnik kroji svoj kupovni put prema svojim željama, navikama i preferencijama. S obzirom na bezbroj mogućnosti, vrlo je važno da su organizacije prvenstveno prisutne na svim točkama gdje dolaze u doticaj s korisnicima, te osiguraju jednako iskustvo komunikacije. Također, prava informacija u pravom trenutku za korisnika može biti presudna u donošenju kupovne odluke. Svaka digitalna tehnologija na određeni način pomaže upravo u postizanju tog cilja.

Među najveće izazove marketinga danas spada svakako prezasićenost porukama, ali i kraći fokus pažnje koju smo voljni posvetiti nekom sadržaju. Slažete li se s time i kako to riješiti a da marketing postigne uspjeh?
To je apsolutno točno, danas su svi bombardirani različitim porukama. Ne samo marketinškim već i objavama prijatelja na Instagramu, Facebooku itd. Jedini način da se promotivna poruka uspije istaknuti jest upravo bazirajući se na principima digitalnog marketinga – biti što relevantniji, na prvu ići s porukama u kojima se daje vrijednost (poput pisanja korisnog i edukativnog bloga), a ne isključivo porukama za promotivne akcije. Dodatno, organizacije moraju pratiti što radi konkurencija i osmisliti strategiju koja će korisnicima davati bolji sadržaj u tim ključnim trenucima u njihovu korisničkom putu.
Web stranica s dobro posloženim sadržajem i lošim dizajnom uvijek će biti uspješnija od web stranice s vrhunskim dizajnom, ali lošim sadržajem

Koliko je u prezentaciji neke tvrtke presudan dobar sadržaj/vizualni izgled web stranice, ali i modernog dizajna webshopa?
Dizajn je svakako bitan, ali ne smije biti sam sebi svrha. Bitniji je sadržaj i dizajn koji omogućuje korisnicima super iskustvo konzumiranja sadržaja i poduzimanja željenih akcija poput ispunjavanja formi, kontakta, online kupnje itd. Web stranica s dobro posloženim sadržajem i lošim dizajnom uvijek će biti uspješnija od web stranice s vrhunskim dizajnom, ali lošim sadržajem.

Kako se digitalno oglašavanje razlikuje od masovnog da bi se privukli novi korisnici, posebno kada je u pitanju osigurateljna branša?
Iako na prvu nije možda lagano uočljivo, digitalni marketing također ima sposobnost masovnog oglašavanja. Ali tu i je kvaka – ako samo kopiramo istu poruku i pustimo je svima na internetu, nećemo postići željeni rezultat. Digitalnim marketingom postižu se iznadprosječni rezultati kada je svaka poruka prilagođena ciljanim mikroskupinama (po trenutku gdje se oglas prikazuje, interesima, zabilježenom ponašanju korisnika itd.). To zahtijeva više truda, ali srećom tehnologija omogućuje da se takve kampanje kreiraju troškovno učinkovito. Zato je bitno da svatko razumije osnove digitalnog marketinga, nakon čega to postaje prirodni način izrade digitalnog marketinga.

Vaša Akademija digitalnog marketinga održava se u dva formata – uživo i online, a sastoji se od sedam radionica koje čine temelj uspjeha na internetu: Analiza i planiranje, Izrada sadržaja i web stranice, Google AdWords, Facebook & Instagram, E-mail marketing, Analytics i SEO. Tko je ponajviše zainteresiran za te radionice, dolaze li iz osobnih pobuda ili ih šalju poslodavci?
Tako je, formate smo napravili jer nam je cilj da svatko može naučiti digitalni marketing bez obzira na to kako će primijeniti svoje novostečene vještine, tako da imamo polaznike od malih poduzetnika do zaposlenika u velikim korporacijama. Posebno nam je drago što imamo i velik udio studenata te čak i nekoliko srednjoškolaca, koji se počinju pripremati na vrijeme. Svi skupa prolaze kroz isti proces učenja prema našoj Svinaweb metodologiji digitalnog marketinga i našim vlastitim softverima kojima smo drastično olakšali cijeli proces. S obzirom na to da smo radili s više od 700 poduzeća u zadnje četiri godine, naši studenti imaju priliku vidjeti kako sve treba posložiti na stvarnim primjerima digitalnih kampanja te u što kraćem roku biti sposobni i provesti u djelo čak i naprednije strategije digitalnog marketinga.

Izdajete li certifikate i kakve?
Izdajemo vlastite certifikate koji zbog prepoznatljivosti Svinaweb brenda među poslodavcima imaju već sami po sebi veliku snagu, bez upisivanja u radnu knjižicu. Imamo nekoliko polaznika prve generacije koji su dobili poslove nakon tri kruga regrutacije upravo zato što su naveli da su položili akademiju. Budući da određeni polaznici žele ozbiljno graditi karijeru u digitalnom marketingu, pokrenuli smo i proces za upisivanje položene akademije u radnu knjižicu, tako da ćemo uskoro i to omogućiti.

Omogućujete besplatne edukacijske materijale i organizirate webinare. Kako to funkcionira?
Naravno! Putem naše web stranice https://svinaweb.hr/otvorenje-digitalne-akademije/ svatko se može besplatno prijaviti i dobiti pristup velikom broju snimki naših radionica i webinara. To je najbolji prvi korak za svakoga da odmah nauči što je metodologija digitalnog marketinga. Svima savjetujem pogledati našu glavnu prezentaciju koja se nalazi odmah na navedenom linku.

Razgovarala: Nataša Gajski Kovačić

Članak je objavljen u tiskanom izdanju časopisa Svijet osiguranja, broj 10, 2017.