Reputacija putnih osiguratelja zadobila novi udarac

Datum objave: 22.11.2017., 13:51
Monarch Airlines, peta najveća aviokompanija u Ujedinjenom Kraljevstvu, u listopadu je doživjela krah i objavila momentalni prekid poslovanja, pri čemu je 750.000 rezervacija putovanja otkazano, a 110.000 putnika ostavljeno u inozemstvu.

Vjeruje se kako je Monarchov kolaps povezan s padom broja putovanja nakon terorističkih napada na turiste u Egiptu i Tunisu, kao i političkih nemira u Turskoj, navodi GlobalData, vodeća tvrtka za podatke i analizu.

Daniel Pearce, financijski analitičar u GlobalDati, komentirao je: "Gubitak putnika prema tim destinacijama prisilio je Monarch da se natječe s niskotarifnim avioprijevoznicima na putovanjima u europske zemlje, što je bilo veoma teško izvedivo, a ni volatilnost britanske funte nije pomogla".

Smatra se kako će gotovo 50 posto Monarchovih klijenata biti zaštićeno ATOL-om, što im omogućuje povrat punog iznosa koji su platili za odmor. Prema zakonu, svaka britanska turistička tvrtka koja prodaje putovanja zrakoplovom i letove dužna je posjedovati ATOL – licencu za organizatore putovanja zrakoplovom. Ako putnička tvrtka s ATOL-om prestane trgovati, ATOL štiti klijente koji su rezervirali odmor preko tvrtke. Shema je osmišljena kako bi uvjerila potrošače da je njihov novac siguran te da će pružiti pomoć u slučaju neuspjeha putničke tvrtke. Međutim, to znači da je druga polovica putnika nezaštićena, jer putno osiguranje često ne pokriva slučajeve zračnih prijevoznika koji izlaze iz poslovanja.

To znači da preostali putnici Monarcha moraju pokušati izvršiti povrat sredstava putem kreditnih ili debitnih kartica. No, mnogi će se boriti s traženjem povrata ostalih povezanih troškova kao što su najam automobila ili smještaj te će to zasigurno dovesti do postavljanja pitanja putničkim osigurateljima.

Industrija putnih osiguranja trajno je patila od nedostatka osviještenosti kupaca oko uvjeta korištenja, a trenutno se suočava s problemima oko zadovoljstva korisnika. Pearce nastavlja: "Pad uzrokovan RyanAirovim i Monarchovim problemima neće pomoći da industrija poboljša svoj ugled, iako osiguratelji mogu tvrditi da njihovi uvjeti jasno govore koji su događaji pokriveni".

Pružatelji putnih osiguranja mogli bi pokušati udovoljiti potrošačima uvođenjem novih pravila koja ne samo da pokrivaju propadanje zrakoplovnih tvrtki i otkazivanje letova, već štite i povezane troškove odmora poput ranije spomenutog smještaja. Pearce dodaje: "Istodobno, osiguratelji bi trebali istražiti metode kako učinkovitije komunicirati i angažirati se s potrošačima. Ako su korisnici u potpunosti obaviješteni o tome što je obuhvaćeno njihovim uvjetima, tada će industrija putnih osiguranja manje vjerojatno pretrpjeti štetu ugleda kad stvari krenu nizbrdo".