Životna osiguranja su u slobodnom padu

Datum objave: 9.10.2017., 9:51

Na konferenciji se okupilo preko 70 sudionika


Tržište životnih osiguranja u Hrvatskoj je prilično nerazvijeno. Prosječni građanin Hrvatske ulaže vrlo malo u životna osiguranja, svega 90 eura godišnje, za razliku od Slovenca koji ulaže 400, odnosno Austrijanca koji ulaže čak 800 eura. U narednom periodu, nažalost, ne možemo očekivati značajnije promjene u rastu životnih osiguranja.

"Ni osiguratelji nisu dovoljno usmjereni na životna osiguranja. Dapače, dobar dio njih usmjeren je pretežno na neživotne proizvode i ne očekujem da će se udio značajno povećati u korist životnih osiguranja, koja na tržištu sada sudjeluju s 33 posto", izjavio je Božo Šaravanja, član uprave Wiener osiguranja VIG na panel raspravi posvećenoj izazovima u životnim osiguranjima održanoj u sklopu 3. međunarodne konferencije o životnim osiguranjima u zagrebačkom hotelu Westin. Konferenciju je organizirao Institut za osiguranje, pod medijskim pokroviteljstvom časopisa Svijet osiguranja, a cilj konferencije bio je okupiti predstavnike industrije životnih osiguranja te ponuditi odgovore na pitanja kako inovirati proizvode životnog osiguranja i kako se prilagoditi tržišnim uvjetima. Poseban naglasak konferencije bio je na najboljim primjerima europske prakse koji se mogu primijeniti na tržište regije.

Neven Tišma, direktor AS osiguranja, smatra da smo u slobodnom padu kada su u pitanju životna osiguranja, dok Tatjana Račić Žlibar, članica Uprave UNIQA osiguranja, malo ublažava tu tvrdnju govoreći da situacija nije baš blistava, ali će u budućnosti stvari ipak možda krenuti nabolje. Prema njezinoj procjeni, to će se dogoditi za godinu do dvije; doduše neće dostići stanje u razdoblju prije krize, ali doći će do stabilizacije. Predsjednik Uprave Merkur osiguranja, Dalibor Đurkan, kazao je da posljednjih šest godina već bilježimo pad životnih osiguranja, no za to su dijelom odgovorni i osiguratelji, koji su pomalo začahureni u svojim industrijama. Ipak, optimist je u srednjoročnom periodu jer smatra da će doći do preokreta u osiguranju života, iako nas čeka zahtjevan put i dosta restrukturiranja.

Na konferenciji se uvelike raspravljalo o tome koji su glavni faktori (ne)uspjeha životnih osiguratelja u regiji, a inozemni predavači su se osvrnuli i na prodajne kanale budućnosti, kreiranje suvremenih proizvoda životnog osiguranja i omogućavanje personalizirane ponude korisnicima koja će zadovoljiti njihove potrebe.

Detaljan izvještaj s konferencije o životnim osiguranjima pročitajte u sljedećem broju časopisa Svijet osiguranja.